Kijkcijfers 7 februari 2024

De TV van gisteren: Kijkers willen gewoon bonje in plaats van zoetsappigheid in Het Familiediner

8 februari 2024 08:53 | kijkcijfers | Door Esther Hut

© EO

Bij een succesformat als Het Familiediner zou je na al die jaren kunnen zeggen: never change a winning team. Toch besloten de makers het om te gooien. Bert van Leeuwen begon het nieuwe seizoen gisteravond niet alleen met familieruzies maar juist ook met een zoetsappige bruiloft.

En kijkers vonden daar nogal wat van.

Het Familiediner

Bert van Leeuwen keerde gisteravond na bijna anderhalf jaar terug met een nieuw seizoen van Het Familiediner. Een programma dat jarenlang enorm goed werd bekeken, maar gisteravond viel het toch wel erg tegen. 523.000 kijkers zagen de terugkeer en dat moet toch een flinke tegenvaller zijn voor de presentator. De kleine aanpassing van het programma werd afgelopen zomer al aangekondigd. De makers wilden iets meer positiviteit in het programma brengen, maar blijkbaar zijn kijkers het daar niet mee eens want uit de reacties op X te lezen willen de meeste gewoon bonje zien. Daarnaast wordt ook de vergelijking al gemaakt met All You Need is Love.

Married at First Sight

Van de ene bonje naar de andere, want in Married at First Sight ging het ook flink te keer. Dit keer waren het Dirk en Anneke. Bij de ceremonie leek het bijna de perfecte match, maar tijdens de huwelijksreis gaat het helemaal mis. Anneke vindt haar kersverse man maar helemaal niets. Zij zegt haar uiterste best te doen met mooie kleren, terwijl hij er in haar ogen totaal niet uit ziet. Met haar uitspraken en gedrag moet Anneke het flink ontgelden bij de 796.000 kijkers.

Het Verhaal van Nederland – Oranje Nassau

Toch bleken een aantal programma’s ‘last’ te hebben van het voetbal. Feyenoord speelde tegen AZ in de KNVB beker en wist daarmee 838.000 kijkers (ESPN en Star Channel samen) te trekken. Op SBS6 werd een nieuwe aflevering van Steenrijk, Straatarm bekeken door 519.000 kijkers. Het Verhaal van Nederland – Oranje Nassau leverde 400.000 kijkers in ten opzichte van vorige week, waardoor er uiteindelijk ruim 1,1 miljoen kijkers de tweede aflevering bekeken.

* De kijkcijfers uit dit artikel, komen van Tina Nijkamp. Deze kijkcijferkenner publiceert iedere dag de meest opvallende cijfers op haar account op Instagram @tinanijkamp.

Meer over