De dag die je wist dat zou komen

DWDD ontkent betaling voor Koningslied

DWDD ontkent betaling voor Koningslied

DWDD noemt de berichten dat het betaald zou zijn om promotie te maken voor het Koningslied, klinkklare nonsens. De NOS bracht dat nieuws vanochtend naar buiten.

De NOS had papieren in handen gekregen waaruit zou blijken dat De Wereld Draait Door en Radio 2 geld hebben gekregen van de NPO om 'saamhorigheid in de samenleving te creëren voor het koningslied.' Dieuwke Wynia, de hoofdredacteur van DWDD reageerde in een tweet op de commotie.

Ook Radio 2 zou volgens de NOS geld hebben ontvangen van de NPO, maar ook zij ontkent: „De suggestie van de NOS dat er is betaald om aandacht te besteden aan het Koningslied in De Wereld Draait Door of in andere NPO-programma's is niet juist”, zegt de NPO.

Drie vingers in de lucht

De NOS heeft zelf wel geld ontvangen voor de registratie van de activiteiten rond de inhuldiging van Willem-Alexander. Alles bij elkaar kostte het Koningslied 550.000 euro. Waar al dat geld aan op is gegaan, is nog steeds niet duidelijk. Het Koningslied, dat speciaal voor de inauguratie van Willem-Alexander werd gemaakt, was nogal omstreden. Vooral de tekst, met phrases als 'De dag die je wist dat zou komen is eindelijk hier' en 'De W van Willem, drie vingers in de lucht, kom op, kom op', werkte op de lachspieren.

 

Reageren