Amerikaanse interesse in Try before you die

12 september 2008 09:55 | overig-tv-nieuws | Door Televizier

Eerder slaagde BNN er al in om onder andere de formats van Afkicken en Over mijn lijk aan het buitenland te verkopen.

Afkicken (samen met producent Palm Plus) werd verkocht aan Belgiƫ en Duitsland, en het format van Over mijn lijk (samen met producent Sky High) aan Belgiƫ en Zweden. Hypomania is een nieuw productiebedrijf dat ook verantwoordelijk is voor hitseries als House en Bones.

Amerikaanse markt
Pim Castelijn, Directeur TV BNN: ’Try before you die is het ultieme BNN-programma. We hebben het zelf van begin tot eind ontwikkeld. Het zou mooi zijn als we juist met dit programma de Amerikaanse markt zouden kunnen bereiken.’ Volgens de directeur van Hypomania is Try before you die een perfecte combinatie van het vervullen van wensen, avontuur en sensatie. Een succesformule voor het Amerikaanse publiek.

Eigenzinnig en brutaal
In Try before you die doen BNN-presentatoren alle dingen doen die je volgens hen eens in je leven gedaan moet hebben. Met een gemiddelde kijkdichtheid van 500.000 kijkers scoort Try before you die vooral goed in de doelgroep 20 tot 34 jaar. Het is een van de langstlopende BNN-programma’s en past goed bij de omroep omdat het eigenzinnig, brutaal en humoristisch is.

Try before you die is elke zondagavond te zien bij BNN op Nederland 3 om 22.15 uur