Radar met uitreiking Loden Leeuw best bekeken

18 december 2012 10:14 | overig-tv-nieuws | Door Televizier

Het TROS-programma kon maandag rekenen op de meeste kijkers van dag. De uitzending stond dan ook in het teken van een bijzondere prijs.

Consumentenprogramma Radar staat net als vorige week bovenaan de kijkcijfer top 5 en trok meer dan 2 miljoen kijkers. In de uitzending van deze week reikte Antoinette Hertsenberg de Loden Leeuw uit aan een online kledingwinkel, die de twijfelachtige eer verdiende met een wel heel schreeuwerige commercial.

Een Huis volĀ 

Op dezelfde zender (Nederland 1) was eerder op de avond een nieuw seizoen van Een Huis Vol te bewonderen. De eerste aflevering van de nieuwe reeks was goed voor 838.000 kijkers, zo’n 100.000 kijkers minder dan vorig jaar. Toen keken nog 947.000 mensen naar de eerste uitzending van de realityserie.

Crime Scene Investigation

De misdaadserie Crime Scene Investigation zag haar kijkcijfers ook dalen. Het populaire RTL 4-programma kon deze week niet rekenen op de miljoen kijkers van vorige week. Maar dat is nog geen reden tot paniek, want met 992.000 liefhebbers scoort CSI lang niet slecht.

Top 5 kijkcijfers van maandag 17 decemberĀ 

1. Radar (Ned. 1) – 2.062.000
2. Journaal (Ned. 1) – 2.046.000
3. Memories (Ned. 1) – 1.741.000
4. Goede Tijden, Slechte Tijden (RTL 4) – 1.721.000
5. Half Acht Nieuws (RTL 4) – 1.684.000