Minder vrachtwagenreclames bij Postcodeloterij na aanslag Berlijn

20 december 2016 15:59 | actualiteiten | Door Televizier

© Nationale Postcode Loterij

De miljoenentruck is voorlopig foetsie. De postcodeloterij zendt de komende tijd weinig commercials meer uit waarin de miljoenentruck figureert. Dat vindt de loterij niet zo smaakvol na de terroristische aanslag in Berlijn.

In de Duitse hoofdstad reed maandagavond een terrorist een kerstmarkt op waardoor twaalf mensen om het leven kwamen. Vlak na dat nieuws werd de reclame met de miljoenentruck uitgezonden met daarin de tekst: 'Ergens in Nederland kan een truck de straat inrijden.' Dat leverde enkele verontwaardigde reacties op.

Gaston

Genoeg voor de Postcodeloterij om Gaston op bepaalde momenten thuis te laten. "We hebben meteen actie ondernomen om te zorgen dat de uitingen niet direct voor of na nieuws- en actualiteitenprogramma’s worden uitgezonden of op nieuwswebsites worden getoond, zei woordvoerder Selma Hetharia in het AD.

Coca-Cola

Coca-Cola heef inmiddels hetzelfde besluit genomen. Ook de frisdrankfirma adverteert rond de kerstdagen met een hele grote vrachtwagen.

Meer over