Art Rooijakkers veel privacybewuster door programma

17 oktober 2016 13:27 | amusement | Door Televizier

© Nico Kroon/AVROTROS

Art Rooijakkers presenteert de Privacytest en let daarom tegenwoordig veel meer op zijn online privacy. „Het is veel heftiger dan ik al dacht.”

Art Rooijakkers zegt dat hij voorheen niet zoveel aandacht besteedde aan zijn privacy online. ”Ik ging bijvoorbeeld veel te makkelijk met mijn wachtwoorden om. Had één wachtwoord voor heel veel verschillende dingen.”

Miljardenbusiness

En de presentator houdt meer in de gaten. „Tegenwoordig verschijnt er een cookie op mijn beeldscherm die aangeeft hoeveel partijen mij volgen en in kaart brengen. Soms zijn het er wel dertig. Die zorgen dat de advertenties specifiek op mij ‘getarget’ worden. Het is veel heftiger dan ik al dacht. Er wordt op onze gegevens gejaagd en dat is een miljardenbusiness.”

De privacytest, maandag 17 oktober 21.30 uur

NPO 3 staat de komende twee weken in het teken van privacy. Ook de reallifethriller Hunted hoort daarbij.