Binnen 2 dagen half miljoen kijkers

Lubach-item over dure boodschappen gaat viral: 'Eerste hit bij RTL'

27 april 2025 12:47 | amusement | Door Jef Willemsen

© Screenshot RTL 4
Arjen Lubach krijgt sinds zijn overstap naar RTL de nodige kritiek te verduren, toch lijkt de kijker hem online nog prima te kunnen vinden. Met zijn item over de prijs van boodschappen heeft de komiek een eerste hit bij zijn nieuwe werkgever te pakken.

De donderdagedities van Lubach staan in het teken van de zogeheten deep dives waarin Arjen en zijn team één onderwerp uitpluizen en belichten.

Boodschappen item Lubach

Afgelopen donderdag stond hij uitgebreid stil bij de vraag waarom de dagelijkse boodschappen in Nederland zo prijzig zijn. Veel Nederlanders wijken uit naar Duitsland waar het soms wel een tientje kan schelen op een volle kar.

Prijsoorlog

Lubach wees vervolgens met een vinger naart A-merkfabrikanten die "keihard misbruik maken" van hun machtspositie, onder meer door hogere prijzen te rekenen in Nederland. De genoemde fabrikanten lieten na de uitzending weten dat dit niet het geval was omdat in ons land vaker kortingsacties en aanbiedingen worden aangeboden.

Meer over