YouTubers

StukTV ingelijfd door John de Mol

John de Mol en zijn bedrijf Talpa zijn de nieuwe eigenaren van het populaire YouTube-kanaal StukTV. Hoeveel Talpa heeft neergeteld voor de YouTubers is niet bekend.

Het YouTube-kanaal is een van de populairste van Nederland met 1,9 miljoen abonnees en werd zes jaar geleden opgericht door Giel de Winter, Stefan Jurriens en Thomas van der Vlugt. De mannen, die plotsklaps nog veel beter in de slappe was zitten dan ze al zaten, deden in het verleden zaken met RTL. Ook RTL was geïnteresseerd in een overname maar de zender vond dat de mannen te veel geld vroegen.

John de Mol is fan

John de Mol had diepere zakken of meer zin in StukTV. Zijn commentaar: „Ze spreken een doelgroep aan die via traditionele media heel moeilijk te bereiken is en wat ze maken is geweldig. Ik ben fan. Met de overname van StukTV maken wij een statement: wij willen ook in het online social domein, het Nederlandse mediabedrijf worden.”

Jachtseizoen

Giel, Thomas en Stefan werden vooral populair doordat ze opdrachten uitvoerden die kijkers voor ze bedachten en met Jachtseizoen waarin BN'ers op de vlucht sloegen en de mannen van StukTV ze dan binnen vier uur moesten zien te vinden.

Meer over:

Reageren