Commisariaat voor Media onderzoekt WE-campagne in GTST

21 december 2016 10:27 | informatief | Door Televizier

© WE Fashion

Vorige maand kreeg Nina Sanders in Goede tijden slechte tijden haar eigen kledinglijn bij WE. Het Commissariaat voor de Media onderzoekt of dat wel in de haak is.

De partycollectie die zogenaamd door Nina in GTST is ontworpen, hangt momenteel in de winkels. Het Commissariaat voor de Media werd wakker geschud door een artikel in de Volkskrant dat de kwestie onderzocht. Volgens de krant kwam een dergelijke nieuwe manier van reclame maken nooit eerder voor in Nederland.

Luxemburg

De zaak wordt nu voorgelegd aan de Luxemburgse toezichthouder omdat RTL statutair gevestigd is in Luxemburg. Het Commissariaat doet dat om de kijker te beschermen tegen commerciële beïnvloeding en in het belang van het creëren van een gelijk speelveld voor alle omroepen.” RTL zegt geen vrees te hebben voor de uitspraak. De zender zegt de reclame-regels op haar duimpje te kennen.

Meer over