De TV van gisteren: Dance Dance Dance opent met 1.5 miljoen kijkers

4 september 2016 07:53 | kijkcijfers | Door Televizier

© Screenshot RTL 4

Dance dance dance blijkt nog steeds een hit hit hit. Dankzij de dansshow blijft RTL 4 haar concurrentie mijlenver voor op de zaterdagavond.

Opvallend genoeg kostte de avondvullende show de andere zenders niet al teveel kijkers. Zo zag de Super Freek show op NPO 1 haar kijkersaantal lichtjes dalen: van 914.000 voor de eerste aflevering naar 895.000 voor de tweede. Op SBS 6 scoorde Kees Tol met Met de deur in huis zelfs ietsjes beter: 333.000 kijkers tegen 310.000 voor het debuut een week eerder. Alleen Zullen we een spelletje doen? kreeg een duidelijke tik door de RTL-dansshow en duikelde van 529.000 naar 440.000 kijkers. En toch is Twitter positief.

Ik vertrek scoort

Het enige programma dat enigszins weerstand kon bieden tegen Dance dance dance en boven het miljoen uit wist te komen was Ik vertrek op NPO 1. Zo'n 1.2 miljoen mensen zagen het bijzondere verhaal van Sjaak en Irma die met hun 17 papegaaien en twee teckels naar Hongarije trokken om daar een mini-camping voor gehandicapten en minderbedeelden te beginnen. 

Dance Dance Dance domineert

En dan de hoofdact van de avond. Er werd maandenlang naar uitgekeken en het debuut van het tweede seizoen Dance dance dance stelde niet teleur. De acts waren grootser opgezet, de graphics imposanter en de koppels meer dan aan elkaar gewaagd. Vooral GTST-sterren Buddy Vedder en Robin Martens gooien hoge ogen. Ze kregen zelfs de eerste 10 van het seizoen, waardoor Robin in tranen van blijdschap uitbarstte. 

En zelf waren de dansers ook wel tevreden...

Jopie Parlevliet show

Na het dansgeweld was het tijd voor ontspanning in de vorm van De Jopie Parlevliet show. De eerste aflevering van het tweede seizoen werd gezien door 824.000 kijkers. Daarmee bleef het NPO 1 concurrent Koefnoen een haartje voor: 822.000 mensen zagen die show. Het programma van Richard Groenendijk had een complete metamorfose ondergaan en leek op Jopie na amper nog op het eerste seizoen. De verandering viel in de smaak bij de twitterende kijker.

Meer over