Kijkcijfers maandag 24 april

De TV van gisteren: Kopen Zonder Kijken houdt kijkers grotendeels vast

25 april 2023 09:00 | kijkcijfers | Door Judith Regeling

© Videoland
Kopen Zonder Kijken ging vorige week onder toeziend oog van ruim 1,1 miljoen kijkers van start. Maar wisten Martijn en het team dit deze week ook vol te houden? Niet helemaal, al zijn de gevolgen nog te overzien.

De tweede aflevering trok ruim 1 miljoen kijkers naar RTL en was daarmee alsnog de concurrentie de baas.

Kopen Zonder Kijken

In deze tweede aflevering van Kopen Zonder Kijken stonden Paul en Kim centraal. Dit stel had zonder kinderen al moeite om hun droomhuis te vinden, maar hun woonvraag werd nog urgenter na de komst van hun drie pleegkinderen. In de uitzending verklapte het stel daarnaast tevens nog een kleintje te verwachten, dus je kan je zo voorstellen dat er voor Alex van Keulen en Bob Sikkes een lastige taak in het verschiet lag. Maar uiteraard geen onmogelijke. Uiteindelijk vonden ze een paleisje voor dit stel in Driebergen.


Chateau Meiland

Met ruim 1 miljoen wint RTL4 dus het goud als je kijkt naar het tijdslot rond 20:30 uur. Het Hoge Noorden pakt het zilver met 986.000 kijkers en ook Radar heeft op NPO2 inmiddels weinig te vrezen. Het consumentenprogramma van AVROTROS met Antoinette Hertsenberg en Fons Hendriks scoort namelijk 894.000. Enkel SBS6 moet vrezen: de nieuwste aflevering van Chateau Meiland komt uit op 798.000 kijkers en is dus niet meer het succes dat het ooit is geweest.

Staken op Leven en Dood

Een uurtje later zijn de kaarten behoorlijk anders verdeeld. NPO1 pakt daarin het goud met Tussen Kunst en Kitsch (1,2 miljoen) op de voet gevolgd door het SBS6-programma Vandaag Inside (929.000). Voor RTL4 en dan vooral Beau (660.000 kijkers) is het brons. NPO2 weet dat niet te overtreffen: Nieuwsuur kan rekenen op 414.000 mensen, de eerste aflevering van Erik Dijkstra's Staken op Leven en Dood komt uit op 'slechts' 362.000 kijkers.

De kijkers van die laatste zijn echter wel behoorlijk onder de indruk, zo wordt duidelijk als je kijkt naar de reacties op Twitter.

Meer over