Kijkcijfers zaterdag 15 mei 2021

De TV van gisteren: Make Up Your Mind scoort 1,2 miljoen kijkers

16 mei 2021 07:59 | kijkcijfers | Door Jef Willemsen

© Screenshot RTL 4
Make up your mind blijkt een schot in de roos voor RTL 4. De avondvullende drag queen raadshow wist maar liefst 1,21 miljoen kijkers naar de zender te trekken.

RTL 4 had een uitstekende avond. De juniorvariant van Lego masters wist al 979.000 kijkers te trekken van 20.00 tot 21.30 uur. Daarna nam Make up your mind het spreekwoordelijke stokje over en de drag queens zwaaiden vol overtuiging met de scepter. Tot ver na elven was RTL 4 de best bekeken zender van het land. Dat veranderde echter toen de documentaire Duncan Laurence: music first werd ingestart. Met 365.000 kijkers was het de hekkesluiter van de kijkcijfer top 25.

NPO 1 levert in

NPO 1 had het aan 't begin van de avond voor het zeggen. Tussen 20.30 en 21.30 uur keken 1,3 miljoen mensen naar een nieuwe Ik vertrek: even weg die vooral veel vragen opriep over de onderlinge relatie van de deelnemers. Dionne Stax presenteerde vervolgens voor het oog van 823.000 kijkers het Songfestival Top 50 Muziekcafé waarna er nog 583.000 kijkers overbleven voor de theatershow van Paulien Cornelisse. NPO 2 wist haar grote broer prima weerstand te bieden: de start van Hier zijn de Van Rossems leverde de zender een imposante 856.000 kijkers op.

SBS songfestivalavond

SBS 6 ruimde haar hele primetime programmering in voor het Eurovisie Songfestival. Dat het liedjesfestijn kennelijk nog niet echt leeft in Nederland bleek uit de kijkcijfers voor de Radio 10 Songfestivalquiz en De beste liedjes van het songfestival. Beide programma's wisten respectievelijk 596.000 en 535.000 kijkers te boeien. Ter vergelijk: het twee uur (!) durende vooravondprogramma Lachen om homevideos noteerde 512.000 kijkers.

Meer over