De kijkcijfers van maandag 26 augustus 2019

De TV van gisteren: Man bijt Hond en Lingo goud waard voor SBS 6

27 augustus 2019 08:51 | kijkcijfers | Door Jacob-Jan van de Groep

© Reinier Bergsma
SBS 6 heeft goude zaken gedaan door Man bijt hond en Lingo in ere te herstellen. De nieuwe vooravond van de zender is dankzij de twee programma's een succes geworden.

Voor de terugkeer van Man bijt hond zaten maandagavond 611.000 mensen voor de buis. Naar Lingo met presentator Jan Versteegh keken zelfs 802.000 liefhebbers, goed voor een plek in de top tien.

Lees ook:

Een ode aan Lingo!

Miljoen

In het verleden trok Man bijt hond gemiddeld zo'n half miljoen kijkers bij de NPO, terwijl Lingo in de hoogtijdagen zelfs meer dan een miljoen kijkers had. Die kijkcijfers daalden uiteindelijk wel, want naar de laatste aflevering in 2014 keken nog geen 300.000 mensen.

Chateau Meiland

Met het tweede seizoen van Chateau Meiland wist SBS 6 ook te scoren. De show rondom Martien Meiland en zijn gezin werd door 970.000 mensen gezien. Het nieuwe seizoen van Waar is de Mol van Johnny de Mol startte met 551.000 kijkers.

Top drie

De top van de maandag was voor de NPO. We zijn er bijna scoorde het best (1,6 miljoen), gevolgd door het NOS Journaal van 20.00 uur (1,5 miljoen) en Denkend aan Holland (1,3 miljoen).

Meer over