Kijkcijfers zaterdag 27 maart 2021

De TV van gisteren: kijkcijferrecord voor voorlopig laatste Matthijs gaat door

28 Maart 2021 08:57 | kijkcijfers | Door Faye Heijnis

© Olivier Thijssen

Di-rect en Eefje de Visser zijn de grote winnaars van de Edisons 2021. Maar wie bij de uitreiking ervan in Matthijs gaat door echt de show stal, was Rob de Nijs. 

Rob de Nijs (78), die door de ziekte van Parkinson stopt met zijn zangcarrière, mocht de Edison voor Pop - Nederlandstalig 2021 in ontvangst nemen voor zijn album ’t Is mooi geweest. Zijn zwanenzang, "tenzij er een wondertje gebeurt", aldus De Nijs. Hij schoof bij Matthijs aan om te praten over zijn gezondheid en zesde Edison. En als kers op de taart, zong Willeke Alberti hem Forever young toe. Een voor 1.564.000 kijkers (een record voor het programma) kippenvel bezorgend moment van de voorlopig laatste Matthijs gaat door. Goed nieuws voor fans: Matthijs gaat écht door, want er is al groen licht voor een tweede reeks.   

Even tot hier

Na Matthijs gaat door liet Even tot hier (1.846.000) zich gelden op NPO 1, waarin Niels van der Laan en Jeroen Woe onder anderen Kajsa Ollongren niet spaarden en Pieter Omtzigt toezongen. 

Sterren op het doek 

Dit keer interviewde Özcan Akyol zangeres Ruth Jacott, terwijl er prachtige portretten van haar geschilderd werden. Kijkers waren onder de indruk van het interview met Jacott én de portretten.

De Verraders

Naast de publieke omroep, blijft RTL 4 scoren met de nieuwe zaterdagavondprogrammering: Lego Masters (1.571.000 kijkers) en De verraders (1.528.000 kijkers). De verraders wordt zelfs 'beter dan Wie is de Mol?' genoemd. 

Hoge Bomen met Jan Smit

Op SBS 6 was We want more goed voor 828.000 kijkers. Vooral Britt Dekker stal de show. Jeroen van der Booms Hoge Bomen met Jan Smit leverde 788.000 kijkers op, die erg te spreken waren over het interview en Jan.

Nederland - Letland

Maar de kijkcijfertopper van de zaterdagavond, was de WK-kwalificatie tussen Nederland en Letland. Oranje versloeg Letland met 2-0. De spelers verschenen met zwarte t-shirts met de tekst 'football supports change' op het veld, onder het toeziend oog van 5000 toeschouwers en 2.523.000 kijkers. De heren vestigen hiermee de aandacht op verbetering van de arbeidsomstandigheden in Qatar. Al had het van sommige kijkers wel een wat feller statement mogen zijn. 

 

Meer over