De kijkcijfers van zondag 20 september

De TV van gisteren: SBS scoort met Postcode Loterij Miljoenenjacht

21 September 2020 09:13 | kijkcijfers | Door Andrea Peelen

© Roy Beusker Fotografie

Jarenlang was Postcode Loterij Miljoenenjacht dé kijkcijferhit van RTL op zondagavond. Maar ook bij de nieuwe zender SBS doet de spelshow het nog uitstekend, met ruim 1,3 miljoen kijkers.

Op social media kreeg de uitzending van Postcode Loterij Miljoenenjacht zondagavond veel aandacht. Dit kwam door Winston Gerschtanowitz, die opnieuw in een welgestelde wijk belandde om bedragen af te leveren. Veel kijkers vinden dit jammer en hopen dat hij binnenkort ook eens in een 'gewone' buurt aanbelt. 

Zondag = voetbaldag

Op zondag zendt NPO1 om 20:20 uur een samenvatting uit van de gespeelde Eredivisiewedstrijden. Ruim 1,5 miljoen kijkers zagen toe dat FC Feyenoord en FC Twente gelijk spel speelden en dat Ajax RKC Waalwijk wist te verpletteren met 3-0.

Lubach scoort

Ook Arjen Lubach scoorde met de eerste aflevering van het laatste seizoen Zondag met Lubach. De satirische show behaalde met 1,2 miljoen kijkers een vijfde plek in de kijkcijfer top 25. Veel kijkers lagen weer dubbel om de scherpe grappen en kritische blik van presentator Arjen Lubach. 

Nostalgie met All stars & zonen

Gisteravond was het dan eindelijk zover: All stars is terug! In All stars & zonen spelen dezelfde acteurs als vroeger, alleen zijn ze nu een tikje ouder geworden. Het weerzien van bekende gezichten als Thomas Acda en Daniël Boissevain leverde een nette score op van 733.000 kijkers.

Écht niks te melden

It’s in the name, zou je kunnen zeggen. De nieuwe komische politieserie Niks te melden op NPO3 wist zo weinig aandacht te trekken, dat er maar 355.000 mensen naar keken. Kijkers waren blijkbaar niet onder de indruk van het blik BN’ers die ervoor was opengetrokken, waaronder Jelka van Houten, Henry van Loon en Theo Maassen. 

Niks te melden is niet de enige serie die het slecht deed op de zondagavond. Ook Commando’s, een dramaserie over een mislukte militaire missie in Nigeria, kon met 337.000 kijkers op NPO3 de kijkers niet bekoren.

Meer over