Theo Maassen bespreekt domheid en gebrek aan inlevingsvermogen in de samenleving en snijdt maatschappelijke relevante thema’s aan. Met deze show won hij de Poelifinario 2017, de prijs voor het beste cabaretprogramma.
Theo Maassen stelt orde op zaken in
Vankwaadtoterger uit 2016-2017. Onder meer over domheid en gebrek aan inlevingsvermogen in de samenleving, maar ook over maatschappelijke relevante thema’s. Daarnaast richt Maassen zijn pijlen op Guus Meeuwis en Claudia de Breij én laat hij zien welke Franse woorden de Nederlandse taal allemaal kent. Met zijn show won Maassen de Poelifinario 2017, de prijs voor het beste cabaretprogramma. Volgens de jury zoekt en verlegt hij grenzen en bespreekt de cabaretier controversiële onderwerpen. 'Het leidt tot confronterende satire die je hersens doet kraken', zegt het juryrapport. 'Maassen is ervan overtuigd dat humor mensen bij elkaar kan brengen, en hij gebruikt het cabaretpodium om te bewijzen hoe dat volgens hem kan.'
Zeer hoog Toon Hermans gehalte
Ook de Volkskrant was in 2016 enthousiast over
Vankwaadtoterger. Over de Franse woorden schreef de recensent: 'Een scène met een zeer hoog Toon Hermans gehalte. Maassen beheerst de beproefde Hermans techniek ook: gewoon doorgaan met nieuwe voorbeelden, lekker doorzeuren en doordreinen, de krankzinnigheid zo ver laten oplopen, dat je wel móet lachen.' NRC was iets minder lyrisch over de show: 'Zijn dwingende presentatie, feilloze intonatie en haarscherpe timing vergoeden veel. Maar niet dat deze topcabaretier alleen bij vlagen zijn gebruikelijke brille vertoont: veelal bij slimme en geestige oneliners [...]'