Jaaroverzicht NOS Journaal 2022

Winfried Baijens blikt terug op 2022 in het Jaaroverzicht NOS Journaal

NPO 1 - woensdag 28 december om 21:22

© NOS
In het Jaaroverzicht NOS Journaal 2022 bezoekt Winfried Baijens de locaties waar het belangrijkste nieuws van dit jaar vandaan kwam. 2022 bracht onder meer de stikstofcrisis, de inflatiecrisis en de oorlog in Oekraïne.

Met het ergste van de coronapandemie achter de rug hoopte Nederland op een crisisvrij 2022. Helaas pakte het anders uit. In het Jaaroverzicht NOS Journaal 2022 bezoekt Winfried Baijens de locaties waar afgelopen jaar het grote nieuws vandaan kwam.

Jaaroverzicht NOS Journaal 2022

Met enkele Nederlandse boeren blikt hij terug op de gebeurtenissen rond de stikstofcrisis en de boerenprotesten die Nederland ontwrichtten. Een andere crisis waar ons land dit jaar mee te maken kreeg is de hoge inflatie. Baijens hoort van gezinnen die krap bij kas zitten hoe dit hun leven beïnvloedt.

Oorlog in Oekraïne

Het grootste verhaal van 2022 was en is de oorlog in Oekraïne. Sinds de Russische inval volgt de NOS enkele Oekraïners die een nieuw leven proberen op te bouwen in hun gehavende land of in het veilige Nederland.

Meer over