Van Nederland

Songfestival start met draaien promo-filmpjes

11 Januari 2021 17:12 | muziek | Door Wietse Zuidberg

© ESF
De organisatie van het Eurovisie Songfestival is begonnen met het draaien van de beelden voor de zogeheten postcards. Dat zijn de filmpjes die worden getoond tussen de optredens door.

In december riep de organisatie het volk op om mooie locaties in Nederland door te geven. Daar werd massaal gehoor aan gegeven, want half december had het al vierhonderd locaties binnen. Het is de bedoeling dat de artiesten worden voorgesteld aan het publiek middels filmpjes die in eigen land zijn geschoten. 

"Deze beelden laten we zien op het raamwerk van een zogenaamd Tiny House. Dat huisje bouwen we steeds op een andere plek in Nederland op en passen we aan de artiest aan, zodat we ze goed leren kennen", aldus Head of Show Gerben Bakker op de website van het festival.

Echt begonnen

Via Twitter werd vandaag bekend dat de organisatie begonnen is met het maken. "We zijn nu écht begonnen! De eerste postcard is gedraaid, nog 40 te gaan", luidt de tekst. Er zijn 41 deelnemers op het festival, dat in mei plaatsvindt.

Meer over