NPO 3-baas: "4JIM moet tijd krijgen om te groeien"

10 juli 2015 12:14 | tv-serie | Door Televizier

© KRO

Suzanne Kunzeler, netmanager van NPO 3, reageert op de tegenvallende scores van de serie 4JIM. "Bij de NPO draait het om meer dan kijkcijfers en marktaandelen."

NPO 3-netmanager Suzanne Kunzeler wil 4JIM tijd en ruimte geven om te groeien. De dagelijkse KRO-NCRV-serie ging deze week van start en trok gemiddeld rond de 100.000 kijkers. "Laten we verder kijken dan de kijkcijfers," zegt Kunzeler in een persoonlijke boodschap op de NPO-website. "Het is een mooie, vernieuwende serie. Het zit goed in elkaar, het is actueel en het geeft een oprecht beeld van de wereld van jongeren."

Experimenteren

"De zomer biedt een uitgelezen kans om met nieuwe vormen te experimenteren," aldus Kunzeler. "4JIM is zo’n vernieuwende vorm waarbij het verhaal van Jim en zijn vriendengroep niet alleen op tv wordt verteld, maar ook - en vooral - via de 4JIM-app en online." Kijkers kunnen via de app van de serie zelf foto's en video's insturen van hun eigen belevenissen. Alle uploads komen terecht op het speciale YouTube-kanaal en de mooiste bijdragen komen zelfs in de serie terecht.

Groeien

"NPO 3 schuwt het experiment niet," zegt Kunzeler. "Soms slaat een nieuwe titel aan – afgelopen seizoen bijvoorbeeld met Arjan Lubach en Mindf*ck – en soms (nog) niet. Belangrijk is dat een titel tijd en ruimte krijgt om te groeien. Dat we jonge makers kansen geven. En dat titels goed gewaardeerd worden. Bij de NPO gaat het om meer dan kijkcijfers en marktaandelen." Mooi gesproken!

Lees ook:
NPO 3 last 4JIM-marathon in na magere kijkcijfers

Meer over