Betalen

Bereikbaarheid klantcontactcentrum

Helaas is ons klantcontactcentrum door onderbezetting minder goed te bereiken dan u van ons gewend bent. Het kan dus zijn dat u langer in de wachtrij staat op het moment dat u ons belt of langer op een antwoord moet wachten als u ons een mail heeft gestuurd. We doen er alles aan om onze bereikbaarheid zo snel mogelijk weer op orde te krijgen.

Wat is het nieuwe rekeningnummer van Televizier?

Al enige tijd hebben wij onze bankzaken ondergebracht bij de Rabobank. Daarom hebben wij u als klant via een brief en/of via e-mail hierover geïnformeerd.

Omdat een bankwijziging een fraudegevoelig onderwerp is, is het altijd verstandig om voorzichtig te zijn met het veranderen van een rekeningnummer waarnaartoe u uw facturen betaalt. Daarom hierbij de volgende drie redenen om dit bericht wél te vertrouwen:

  • Ons nieuwe rekeningnummer staat op onze factuur en/of acceptgiro.
  • Dit bericht op onze website bevestigt de verandering.
  • U kunt ons natuurlijk bellen op 035-672 68 50 tijdens werkdagen tussen 09:00 en 17:00 uur en vragen of wij daadwerkelijk ons bankrekeningnummer hebben aangepast.

Waar vind ik mijn huidige betaalgegevens?

U vindt uw huidige betaalgegevens in de Abonneeservice.

Op welke manieren kan ik mijn abonnement betalen?

U kunt uw abonnement via automatische incasso betalen. Als u online een abonnement afsluit heeft u daarnaast de mogelijkheid via iDEAL te betalen. De betaling voor de volgende abonnementsperiode verloopt dan via automatische incasso. Daarom vragen wij bij de aanmelding om uw rekeningnummer.

Bij betaling met iDEAL en automatische incasso wordt het abonnementsgeld van uw rekening afgeschreven onder de naam AVROTROS, met in de omschrijving Televizier en uw abonnementsperiode.

Betaling met acceptgiro is niet meer mogelijk, omdat de acceptgiro in Nederland per 1 juni 2023 zal verdwijnen. Dit is besloten door Currence, producteigenaar van de acceptgiro, omdat het gebruik van de acceptgiro flink is afgenomen.

Welke betaalperioden zijn er mogelijk?

U kunt uw abonnement per jaar of halfjaar betalen. Wij hanteren standaard een betaalperiode van een jaar. Een wijziging kunt u doorgeven via de Abonneeservice (https://www.televizier.nl/service). De doorgegeven wijziging gaat dan in per de volgende factuur.

Wanneer moet ik mijn abonnement betalen?

Wij vragen u de betaling van uw abonnement vooraf te voldoen.

Als u gekozen heeft voor betaling per acceptgiro, ontvangt u deze maximaal 4 weken voor ingang van uw nieuwe abonnementsperiode. Wanneer u betaalt via automatische incasso, dan vindt deze 2 tot 4 weken voorafgaand aan de nieuwe abonnementsperiode plaats.

Waarom ontvang ik een betaalherinnering?

Heeft u in de afgelopen twee weken uw betaling gedaan en toch een betalingsherinnering van ons ontvangen? Dan heeft onze betalingsherinnering uw betaling gekruist en kunt u deze als niet verzonden beschouwen. 

Als u uw abonnement langer dan twee weken geleden heeft betaald, dan vragen wij u vriendelijk telefonisch contact met ons op te nemen op telefoonnummer 035 - 672 68 50. Wij zijn bereikbaar op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur.

Wanneer ontvang ik mijn teveel betaalde abonnementsgeld terug?

Vier weken na ontvangst van de laatste gids storten wij teveel betaald abonnementsgeld aan u terug. Heeft u na vier weken nog niets ontvangen, neem dan contact op met ons Klant Contact Centrum op telefoonnummer 035 – 672 68 50 (35 cent per gesprek). Wij zijn bereikbaar op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur.