Kijkcijers woensdag 30 januari 2018

De TV van gisteren: 1,4 miljoen mensen zien nieuwe Loeki de Leeuw

Loeki de Leeuw maakte gisteren zijn glorieuze comeback in het reclameblok voor het Acht Uur Journaal. Hij trok 1,4 miljoen kijkers. Normaal gesproken kijken 1,1 miljoen mensen naar de reclame.
In het filmpje was Loeki een hippe dj à la Armin van Buuren. Natuurlijk ging er iets mis met Loeki en donderde hij plotseling zomaar achterover. En ook het klassieke 'asjemenou' zat er in.

Ademnoot

Loeki werd dus goed bekeken, maar net niet zo goed als Tussen kunst & kitsch dat 1,7 miljoen kijkers trok. Het daaropvolgende eenmalige programma Ademnoot, een donateuractie voor het Longfonds kwam niet verder dan 715.000. Maar gelukkig kwamen er wel 4017 donateurs bij. 

Jinek

Op hetzelfde tijdstip trok Mr. Frank Visser rijdt visite 799.000 kijkers en deed de zender het dus iets beter dan NPO 1. Natasja Froger deed 666.000 met het adoptieprogramma Met open armen op RTL 4. Op de late avond trok de weer helemaal fitte Jinek bijna 1 miljoen kijkers. RTL late night trok op hetzelfde moment 221.000 kijkers.

Meer over:

Reageren