Kijkcijfers vrijdag 18 januari 2019

De TV van gisteren: finale De Slimste Mens trekt bijna 2 miljoen kijkers

Peter Hein van Mulligen is De Slimste Mens van 2019 geworden. Ruim 1,92 kijkers zagen op NPO 2 hoe de CBS-hoofdeconoom vrijdagavond de wisselbokaal in ontvangst nam.

Die werd overhandigd door Roelof de Vries, die vorig jaar De Slimste Mens won. Peter Hein won boswachter Arjan Postma, die tweede werd, en schaatser Mark Tuitert. 

The Voice 

Bijna 1,79 miljoen kijkers schakelden om dezelfde tijd naar The Voice op RTL 4, waar de eerste knockouts van het jaar plaatsvonden. De verontwaardiging was vooral groot toen Ali B ervoor koos om Evelien de tunnel in te sturen. 

Flikken Maastricht

Ook was er concurrentie vanuit NPO 1 van Flikken Maastricht, waar ruim 1,34 miljoen mensen naar keken. Na Flikken Maastricht, trok Droomhuis gezocht nog maar liefst ruim 1 miljoen kijkers op dezelfde zender. Te zien was hoe Sybrand Niessen in Zuid-Afrika op zoek ging naar een huis voor reisorganisator Peter en zijn gezin.

Dit is gewoon Bols 2.0! 😳#flikkenmaastricht @VictorReinier @angelaschijf @FlikkenMSTR pic.twitter.com/6zk4NIkBtP

— GTSTNICK (@GTSTNICK) 18 januari 2019

Omg speelde deze meneer niet de kluizenaar/meneer Pen in Pluk van de Petteflet? 😍#flikkenmaastricht pic.twitter.com/MvKuU4mgnc

— Esmée 💛 INNERMONOLOGUE 💛💎🥝 (@esmee_boers) 18 januari 2019

Eva:'Ik maak het jou niet makkelijk? Hoe denk je dat ik mij voel. Je bent de belangrijkste persoon in mijn leven' 😭#flikkenmaastricht

— N A D I N E🌸 (@kissxnadine) 18 januari 2019

DWDD

Op de vroege avond keken bijna 1,38 miljoen mensen naar DWDD, waar onder anderen Humberto Tan te gast was om te praten over zijn nieuwe voetbaltalkshow VTBL. Matthijs legde het met verve af tegen Jinek (885.000 kijkers) en RTL Late Night met Twan Huys (808.000 kijkers) op de late avond. 

Napoleon in Holland 

Ook Gesprek met de minister-president (977.000 kijkers), GTST (840.000 kijkers), RTL Boulevard (744.000 kijkers) en Studio Sport Eredivisie (732.000 kijkers) lieten zich goed gelden op de vrijdagavond. De documentairereeks Napoleon in Holland op NPO 2 wist eveneens nog een plekje te bemachtigen in de kijkcijfer top 25 met 654.000 kijkers. Net als Rail away, dat 's middags al werd uitgezonden (482.000 kijkers). 

Meer over:

Reageren