Eus in medialand

Özcan Akyol verdiept zich in de veranderende manier van mediaconsumptie. Hij gaat hiervoor onder meer op pad met YouTube-ster Kalvijn. Ook wordt duidelijk waarom Eus weleens spottend 'de gekozen Turk' wordt genoemd.

Kranten, radio en lineaire televisie: voor de jongere generatie zijn dat niet meer de voornaamste nieuwsbronnen. Ze zijn hooguit een aanvulling op wat er online gebeurt. Özcan Akyol verdiept zich in Eus in medialand in de veranderende manier van mediaconsumptie. Hij gaat hiervoor op pad met onder anderen YouTube-ster Kalvijn, wiens video’s al zo'n 130 miljoen keer zijn bekeken. Hij schreef een boek over de geheimen van de digitale wereld: Van niks naar clicks.

Witte mannen

Eus neemt ook de gevestigde media onder de loep. In de ogen van velen zijn het vooral 'witte mannen' die hierin actief zijn. Ook Eus zelf wordt hierop aangekeken. Hij wordt zelfs spottend ‘de gekozen Turk’ genoemd. Een marktkoopman legt uit waarom hij de publieke omroep 'te wit' vindt.

Meer over:

Reageren