Oh nee, Netflix gaat reclame toevoegen

20 april 2022 15:13 | netflix | Door Irma Tomas

© Netflix
Netflix gaat binnen twee jaar reclames toevoegen aan series en films. Het is de enige manier voor de streamingdienst om te blijven groeien. 

Netflix is de duurste streamingdienst van allemaal en verloor in het eerste kwartaal van dit jaar voor het eerst sinds 2011 abonnees. Om te voorkomen dat nog meer abonnees afhaken, moeten de prijzen naar beneden en volgens CEO Reed Hastings kan dat alleen als er reclames komen. Wie zonder reclames wil blijven kijken, moet meer betalen. 

Tubi

Netflix is niet de enige streamingdienst die met reclames wil gaan werken. Ook Disney+ en HBO MAX hebben plannen in die richting. Het grote voorbeeld voor deze streamingdiensten is Tubi, een streamingplatform dat geheel draait op reclames en verder gratis is. Tubi (nog niet beschikbaar in Nederland) maakte bekend dat er in 2021 3,6 miljard uur content was gestreamd, een 40% toename vergeleken met het jaar ervoor. 

Netflix is de grootste van alle streamingdiensten met 221 miljoen abonnees wereldwijd. 

Meer over