Heel nieuw, heel anders...

Doorstart voor klassieke dierenquiz Waku Waku

29 september 2021 09:17 | amusement | Door Jef Willemsen

© ANP
Als het aan productiehuis Concept Street ligt, maakt Waku waku volgend jaar een doorstart op televisie. De makers zijn bezig aan een moderne variant van de legendarische dierenquiz.

Veertien seizoenen lang zong heel Nederland de aanstekelijke tune van Waku waku (maar) mee, binnenkort maakt een nieuwe generatie kennis met het dierenspel.

Up to date

RTL Boulevard meldt dat productiebedrijf Concept Street, die in 2019 de rechten kocht van de quiz, vergevorderde plannen heeft waar omroepen hopelijk op happen. Eigenaar Roy Aalderink noemt Waku waku een van de sterkste merken van Hilversum, zeker met een up to date versie. 

Pluche aapjes

Zo komen in de versie van Aalderink nu ook filmpjes van TikTok en Instagram voorbij, maar de kern van het spel blijft overeind: BN'ers beantwoorden dierenvragen, de winst gaat naar een goed dierendoel en wie een ronde wint, krijgt het welbekende pluche aapje. 

Twee miljoen

In de hoogtijdagen trok Waku waku bij de KRO maar liefst twee miljoen kijkers per week. Presentator Rob Fruithof (foto, links) stond aan de wieg van het succes, in latere jaren namen Sybrand Niessen en Paula Udondek het stokje over. 

Meer over