De kijkcijfers van zondag 4 oktober

De TV van gisteren: Zondag met Lubach door het dak met uitzending over derde golf

5 Oktober 2020 08:57 | kijkcijfers | Door Andrea Peelen

© VPRO

Arjen Lubach wordt vandaag waarschijnlijk tevreden wakker. De kijkcijfers van Zondag met Lubach zijn namelijk door het dak gegaan: ruim 1,7 miljoen mensen keken gisteravond naar de satirische show.

In de uitzending wist Lubach weer rake klappen uit te delen aan het kabinet. Dit deed hij met een item over de ‘derde golf’, die volgens de presentator snel zal volgen als we niet op tijd ingrijpen. Met een appèl aan de leiders van ons land om beter leiderschap te tonen, wist Lubach de kijkers als vanouds te boeien.

Voetbal scoort

Ook de wedstrijden van de Eredivisie zijn weer goed bekeken. Ruim 2 miljoen kijkers zagen toe hoe Feyenoord met 4-1 won van Willem II en FC Groningen met 1-0 van Ajax (!). Voor het eerst waren er geen supporters aanwezig tijdens de wedstrijden.

Miljoenenjacht nog steeds vaste prik

Voor veel kijkers is Postcode Loterij Miljoenenjacht een vaste prik op de zondagavond. Ook deze keer wist Linda de Mol weer 1,6 miljoen kijkers te bereiken met haar wekelijkse spelshow. Hierin was onder andere te zien dat deelneemster Ellen en een stel uit Klazienaveen er vandoor ging met een prijs van 3,5 ton. Kijkers waren erg te spreken over het stel, dat ze bestempelden als 'eindelijk geen rijke snobs'.

NPO regeert de top 10 

Naast de Eredivisie en Zondag met Lubach zijn er nog meer NPO-programma’s die maar blijven scoren. Onze boerderij van Yvon Jaspers, waarin ze met BzV-deelnemers spreekt over de toekomst van het boerenleven, behaalde 1,3 miljoen kijkers. Maar ook Anita wordt opgenomen, dat net erna geprogrammeerd is, deed het goed. 842.000 kijkers zagen Anita Witzier een bezoek brengen aan een verpleeghuis in het Brabantse Boxtel. 

All stars & zonen zakt naar beneden

Het leek dé comeback van een goed scorend televisieprogramma uit de jaren 90: All stars & zonen. Echter is het kijkeraantal inmiddels gedaald naar 614.000 kijkers en moeten we concluderen dat voetballende zonen minder de aandacht trekken dan hun vaders.

Ook de uitzending van Buitenhof deed het matig. Alhoewel de politiek omtrent het coronavirus het gesprek van de dag is, keken maar 462.000 mensen naar het programma. De uitzending, waarin Frans Muller van Ahold Delhaize sprak over het succes van merken als Albert Heijn en Etos tijdens de coronacrisis, kon de kijker dus niet bekoren.

Meer over