Brainhack

Anna Gimbrère en Ersin Kiris duiken met Brainhack in de wereld van manipulerende marketingtrucs

NPO 3 - maandag 15 januari om 21:53

© KRO-NCRV
Ersin Kiris en Anna Gimbrère onderzoeken in het nieuwe programma Brainhack hoe reclame het jongerenbrein beïnvloedt. De eerste aflevering laat aan de hand van een test zien hoe groepsdruk werkt en hoe deze tactiek wordt ingezet.

Smeuïge reclameteksten, perfect gefotoshopte foto’s en opzwepende muziek: marketeers halen alles uit de kast om jou dat éne product te laten kopen. Hoeveel invloed hebben zij op jouw brein? Bepaal jij wel echt zelf wat er in jouw winkelmandje belandt? In KRO-NCRV’s Brainhack onderzoeken Anna Gimbrère en Ersin Kiris de wereld van flitsende reclames en manipulerende marketingtrucs én nemen zij zelf de proef op de som.

Brainhack

In de eerste aflevering van Brainhack duiken ze in de sportschool. Lukt het hen de fanatieke sporters door middel van groepsvorming te bewegen tot het nemen van een sportdrankje? Anna Gimbrère gaat langs bij neuromarketeers, gedragswetenschappers en andere deskundigen om uit te leggen hoe verschillende technieken ons koopgedrag kunnen beïnvloeden. 

Meer over