De oefencampagne van Oranje voor het WK begon dramatisch: het Nederlands elftal verloor in Parijs voor het oog van 2 miljoen kijkers kansloos met 2-0 van de Fransen.
2 miljoen kijkers betekent wel een goede avond voor SBS, maar de moed zonk de Oranje-fans in de schoenen bij het zien van de wedstrijd. Het Nederlands elftal maakte geen schijn van kans tegen de haantjes van 'les bleus'. Veel twitteraars hopen tegen beter weten in op tactiek van bondscoach Louis van Gaal.
Ik ga er vanuit dat dit opzettelijk slecht was zodat iedereen ons straks onderschat. #franed #slim
— Diana Kuip (@Dianakuip) March 5, 2014
Als Louis dit duel heeft aangegrepen om de verwachtingen tot het nulpunt te laten dalen, dan is het een waanzinnig succesvolle avond #franed
— Sander Schomaker (@Meub69) March 5, 2014
Anderen lieten de moed helemaal zakken na het zien van zo veel treurnis.
Conclusies trekken uit oefenduels is het domste wat je kan doen, maar Oranje wint tot augustus geen wedstrijd meer.. #franed
— Sander Schomaker (@Meub69) March 5, 2014
Giel Beelen
Alleen het Journaal van 20 uur werd beter bekeken dan het voetbal. Op de derde plek staat GTST, vierde is good old Tussen Kunst & Kitsch en vijfde was DWDD met 1,5 miljoen. Aldaar baarde Giel Beelen opzien, hij verscheen met zonnebril aan tafel.
Echt zo aso...binnen met je zonnebril op zitten... #dwdd #gielbeelen
— Barbara (@Babsie1984) March 5, 2014
Wtf is er aan de hand met Giel joh.Zit aan tafel met n zonnebril.Heeft zekker xtc gehad die mongol #DWDD
— Siempre FCBarcelona (@MesQueUnClubXL) March 5, 2014
Het betrof geen sterallures, de radio-dj had een pittige oogontsteking.